Taas Posti ampuu omaan jalkaansa

Tässä vaiheessa, 18.10.2017, voin lisätä tähän tarinaan sen opetuksen. Kannattaa aina valittaa, jos saa huonoa, asiatonta tai muuta vastaavaa palvelua. Tänään minulle soitettiin Postista ja valiteltiin heidän puoleltaan tapahtunutta virhettä. Henkilöasiakkailta ei pitäisi periä laskutus- ja polttoainelisiä. Tuo selittääkin koko sekaannuksen ja sen ettei laskuhuomautusta pystynyt lähettämään henkilöasiakkaana. Selitin puhelimessa allaolevissa kuvissa näkyvän huomion, että virheilmoitus näkyy business-asiakkaan puolella ja vasta sieltä palatessa lomakkeeseen, näkyy Y-tunnus-kenttä vaikka valittuna on henkilöasiakas. Postin työntekijä kirjasi tämän ja asia varmaankin korjataan lähiaikoina. Tosin koko Palvelumuutos-sivusto tai -palvelu saattaa olla tehty yritysasiakkaille ja henkilöasiakkaat lisätty vasta jälkikäteen, joten korjaus ei välttämättä ole helppo tai nopea. Noh, ei ole enää minun murheeni.

Hyvityksenä minulle tarjottiin koko laskun mitätöimistä ja minä kiitin. Euron se sitten maksoi.

Alla alkuperäinen tarina tai oikeammin sen alku.

Minulla on oma virtuaalidivari. Myyn tarpeettomia tavaroitani huuto.netin kautta. Vähän aikaa sitten minulta ostettiin The complete Monty Python's Flying Circus, TV-sarja 16DVD hintaan 32 € + toimituskulut 7 €. Lähetin sen huuto-pakettina postin kautta. Tuo huuto-paketti on siitä kätevä, että osoitteet tulevat automaattisesti ja sen voi maksaa netissä. Postin kautta niiden lähettäminen oli pitkään mahdotonta ja ainoa vaihtoehto oli Matkahuolto.

Kun paketti oli saapunut perille Rovaniemelle, ostaja lähetti minulle sähköpostia ja kertoi muuttaneensa Kajaaniin ja pienen ihmettelyn jälkeen päädyttiin siihen, että minä tekisin palvelumuutospyynnön, jonka etusivu näyttää seuraavalta:

 

16,59 € on tietysti vähän korkea hinta, mutta sitä asiakkaani halusi. Ehkä sen 7,95 €, jonka paketin lähettäminen oli minulle maksanut, joutuisi myös uudelleen maksamaan. No, palvelu toimi varsin hyvin ja paketti meni perille.

Sitten tuli lasku. Laskutuslisä, polttoainelisä ja paketin lähettäminenkin maksaa yllättäen 11,42 €.

Reklamaatiota siis tekemään. Laskussa on ohje tehdä se www-sivun kautta. Lomake on kuitenkin ihan käkenä.

 

Ja eihän se toimi.

 

Mistään en löydä postin sähköpostiosoitetta, mutta kun laskussa on perinteisen postin osoite lähetän reklamaation netpostin kautta. Se maksoi Euron.

On se kummaa, kun ostaa Kiinasta, ei postitus maksa yleensä mitään tai sitten jotain naurettavaa, kuten viimeksi 1,82 €. Kannattaisiko sulkea divari?

 

rkoski
Salo

IT-ammattilainen ja -kirjailija. Tehnyt aikoinaan useita Linux-levitysversioita nimillä SOT, Best, Spectra ja Lineox Linux. Julkaistuja kirjoja puolisen hyllymetriä.
Yhteystiedot: www.raimokoski.fi , www.raimokoski.com , www.lineox.net , rk at raimokoski piste com, rk at lineox piste net

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu